Dermosil Faces-series ansiktsmasker sätts på prov!

Jag tänkte flika in ett lite ytligare inlägg emellan. Jag har en förkärlek för Dermosils produkter (nej jag är inte sponsrad eller i samarbete med företaget i fråga, utan har lagt ut mina surt förvärvade slantar själv) och vi brukar beställa i kimppa med min mamma. Det är liksom månadens höjdpunkt när vi per telefon går igenom vad vi ska beställa den här gången. 

Det jag gillar med de här produkterna är att de är hyfsat billiga till bra kvalitet. Produkterna kommer i lagom stora förpackningar som gör att man också hinner göra slut på dem så att man kan prova på något nytt sen. Jag är en sån där som inte nämns använda slut på för dyra produkter, utan ska snåla på dem eftersom jag inte har råd att köpa nytt sen. Resultatet är att de hinner bli gamla och oanvändbara innan de tar slut. Dumt men sant.

Min idé är att göra en serie bestående av små inlägg om mina favoritprodukter från Dermosil och vad jag tycker om dessa (för jag har så himla många av dem och jag tänkte att kanske någon är intresserad/har nytta av informationen). De här produkterna från Faces-serien har jag använt i lite på en månads tid och tycker att det är lagom för att göra en recension på dem nu. 
I det här inlägget fokuserar jag på de två ansiktsmaskerna "Intense Hydrating Mask" och "Purifying Claymask" i Faces-serien. Berättar mer om de andra produkterna i serien en annan gång. Inledningsvis vill jag säga att de här är mina absoluta favoriter hittills av alla masker jag provat från Dermosil. Otroligt prisvärda på 8,50€ styck och förpackningarna känns superlyxiga.

Purifying Claymask
Den vita lermasken har många positiva sidor: 
+ Verkningstiden är kort, bara 3-5 minuter. Helt klart ett stort plus i mina böcker! En ansiktsbehandlig blir lätt olagd om jag måste reservera mycket tid för den. Redan 15 minuter kan kännas som en långt ibland.
+ Masken är lätt kylande och "kittlar" lite, men känns uppfriskande.
+ Lätt att tvätta av. Krävs inget hav av bomullstussar för att göra rent.
+ Huden får en fin lyster. Den känns fräsch och rengjord.

Själv har jag blandhud. På vintern är den lite torrare medan den på sommaren är en aning fetare i T-zonen. För en person med torr hud skulle jag inte nödvändigtvis rekommendera denna produkt. Själv löser jag eventuella torrisproblem med att genast lägga den fuktgivande masken efter att ha använt lermasken. Då upplever jag inte alls att masken torkar ut min hud. Dock har jag som sagt inte en renodlat torr hud.
Intense Hydrating Mask
Nu så kommer jag att höja denna till skyarna. Håll i er!
+ Väldigt behaglig på huden och trevlig konsistens. Samma kylande effekt som i lermasken.
+ Masken sjunker verkligen in i huden.
+ Enkel att tvätta bort.
Lämnar huden lätt återfuktad med en vacker lyster.
+ Härlig doft.

Som ni hör är detta en stor favorit, riktigt härlig alltså. Det ska mycket till för att jag ska byta ut denna som favorit. Masken är i gelform och är varken för fet för en person med bland/fet hy men passar också bra som återfuktning för en torris. Är du dock ute efter en riktigt fet och djupt återfuktande mask så är detta inte riktigt rätt produkt för dig. För mej är superfeta behandlingar oftast för intensiva, så I like.

Byte av hudvårdsprodukter till trots har jag haft noll problem med varken finnar eller kvisslor. Min hy reagerar nämligen oftast på förändringar genom att blomma upp som krokusar vid skitbrunnen. Så stor tumme upp för detta! 

När det gäller dofter har jag personligen svårt för söta och kväljande sådana. De här produkterna är bara lätt parfymerade och doften är relativt neutral och fräsch. Den dröjer sig inte heller kvar, vilket jag gillar. 
Hydrating masken använder jag oftast i samband med att jag lagt en rengörande mask eller peelat huden för att återfukta. Men den funkar ju så klar som sådan också. Jag gillar helt enkelt att slå två flugor i en smäll. 

Kommentarer

  1. Jag är verkligen en hudvårdsnörd och lägger alldeles för mkt pengar på sådant. Detta märket hade jag dock inte hört talas om. Tack för tipset:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Varsågod! Jag tycker det är toppen budgetprodukter. Kul att kunna tipsa om något nytt. :)

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg